door BabeMcCloud » 11 okt 2013, 10:54
Hoi allemaal,
Ik zal mij eerst voorstellen,
Ik ben Niels, 19 jaar.
sinds mijn 14de werk ik al aan motoren en auto's, met voorkeur kawasaki's, harley's en chevy's.
mijn laatste project is wat bijzonderder dan de laatste paar en daarom wil ik deze graag delen op het forum.
natuurlijk hou ik van de typische V8 motorblokken, maar met dit project ben ik toch wat minder Amerikaans bezig.
Ik heb vorig jaar een chevy s10 pickup uit 1984 gekocht. In deze pickup zat een 2,5L 4cilinder motorblok. Na wat onderzoek bleek dit een ''Iron Duke" te zijn. Hoe meer ik erover las, hoe meer waardering ik voor deze '4 banger' kreeg. Dit kleine blokje blijkt opvallend zuinig te zijn en is ook in NASCAR gebruikt. hij zat is in zeer veel verschillende auto's gebruikt en al bijna 50 jaar in gebruik.
Om dit kleine blokje te eren heb ik besloten deze om te bouwen tot de super duty 4 (NASCAR variant) in plaats van er een V8 in te bouwen.
Ik begin met de ombouw naar carburateur, daarna ga ik de valve cover, kleppen, crankshaft, cilinders, nokkenas etc vervangen.
Ik hoop dat jullie ook een beetje waardering zullen vinden voor dit blokje en met plezier het opknappen zullen volgen.
Groetjes,
Niels[/img]
Racing makes Heroin addiction look like a vague wish for something salty