LPG inbouw niet G3 mogelijk?

Engines

LPG inbouw niet G3 mogelijk?

Berichtdoor sanderwit » 22 feb 2011, 12:51

Dag forum, dit is mijn eerste post!

Ik rijd een Corsica uit '89 die ik bij het doorzoeken van deze site weer tegenkwam! Iemand hier was dus de vorige eigenaar :lol:

Afbeelding

Ik heb het ding nu een half jaar en was nu aan het overwegen om LPG in te bouwen. Ik betaal nu iets van €600 wegenbelasting per jaar (benzine) en zou met een LPG G3 installatie €870 betalen. Meer, maar betaalbaar. Maar nu heb ik een offerte aangevraagd en wordt mij beweerd dat deze auto niet aan de G3 norm zou kunnen voldoen en ik dus plotseling €1300 per jaar moet gaan betalen! En dat terwijl mij wordt beweerd dat het LPG injectiesysteem wat ingebouwd zou worden wél aan die norm zou voldoen.

Weet iemand hier of het niet mogelijk is om deze wagen aan die norm te doen laten voldoen? Er zit een 2.8 liter V6 moter in en de wagen weegt bijna 1300kg.
sanderwit

Berichtdoor ayla » 22 feb 2011, 13:02

Hoi, allereerst welkom.
We hebben hier ook een afdeling 'voorstellen' dat wordt hier ten zeerste op prijs gesteld, mede daar we ook een 'klein' forum zijn, is het veel ons kent ons.

Verder is het logisch dat je op dit forum terecht komt met jouw auto.
De auto is van meerdere forumleden geweest.

Dit heeft enkele doen besluiten deze auto ook een naam te geven.

Zoek maar eens op de term; forumhoer :twisted:

Groet ron
You don't like what I'm doing, just kiss my ass.....
ayla

Berichtdoor sanderwit » 22 feb 2011, 14:35

Dag Ron,

heel gaaf dat de auto hier een reputatie blijkt te hebben, moest echt lachen. Ik heb me inmiddels voorgesteld :)

Tot later!

Sander
sanderwit

Berichtdoor starcraft 1987 » 22 feb 2011, 16:23

Ik weet nog goed dat Menno hier ook al problemen mee had hij kreeg geen G3 op kenteken,,toen had ie er maar gewoon gas ingelegt,,maar moest met de APK eruit :wink: daarna er weer in,,,dus de G3 gaat je niet lukken(helaas)

Trouwens die menno blijft maar weg he :shock:
starcraft 1987

Berichtdoor magerehein » 22 feb 2011, 18:30

menno reed inderdaad op zwart gas, hij moest het er nog uithalen toen ik de corsica voor de eerstekeer kocht.

hij ging na duitsland geloof ik.
magerehein

Keer terug naar Motoren